Natuurlijk zal ik vroeger of liever later een doodskist nodig hebben, maar omdat ik niet denk snel te overlijden koop ik er nu even geen! Zo koop ik ook geen nieuwe verwarmingsketel omdat de andere het nog wel even blijft doen en hetzelfde hoop ik voor mijn auto. Toch weet ik zeker dat ik die vroeg of laat ook ga vervangen.
Kortom, ik koop iets pas als ik het ook nodig echt heb.
Bij sommige producten gaat dat niet. Denk aan een verzekeringen, een brandblusser, reservelampje of … Bedenk er zelf nog eens een paar! Dat valt nog even tegen!
Je moet dus als verkoper de klant niet alleen overtuigen dat zij of hij jouw product of dienst nodig heeft, maar ook waarom zij of hij het beter NU kan kopen!
Urgentie zorgt voor de uiteindelijke koopbeslissing. De klant moet zich dus realiseren dat uitstel van de beslissing zorgt voor gemiste winstkansen of onnodige kosten of onnodige risico’s. Laat de klant dat zeggen!
Veel succes in de verkoop!
Zullen we een keer een flinke wandeling maken en over de verkoop sparren? Druk op de knop voor een inspirerende wandelafspraak!
Jef van Wingerden
P.S. Ontvang de nieuwsbrief vol GRATIS verkooptips!
ISTN geeft (incompany) verkooptraining en traint acquisitiegesprekken, koude acquisitie, onderhandelen, gesprekstechnieken en klantgerichtheid!