Deze tip werkt goed voor je omzet op lange termijn, maar ook vooral voor je zelfrespect! Sommige verkopers zijn zo arrogant en denken dat zij in staat zijn een klant echt van tevoren in te schatten. Dom, dom, dom!
We genieten dan ook van het verhaal van de verkoper die een eenvoudige geklede man niet serieus nam terwijl deze man miljonair bleek te zijn en dus ergens anders kocht en daarmee de domme verkoper zijn provisie misliep.
Dit verhaal lijkt op de sprookjes van vroeger waarin het goede wordt beloond en het slechte bestraft wordt. Heerlijk rechtvaardig!
2,7% van de huishoudens is miljonair, dus de kans dat je met een normaal of heel arm iemand te maken krijgt is echt veel groter.
Behandel een klant die jouw product of dienst eenvoudigweg niet kan betalen net zo aardig en respectvol als een miljonair. Geef serieuze aandacht en informatie. Deze persoon zal de behandeling die jij hem geeft extra waarderen. Voordat je het weet heb je een ambassadeur erbij die jouw bedrijf promoot in zijn of haar kennissenkring. En wie weet wat de toekomst brengt, inkomens veranderen vaak.
Wie goed doet, goed ontmoet!
Ooit zoiets meegemaakt?
Jef van Wingerden
P.S. Ontvang de nieuwsbrief vol GRATIS verkooptips!
ISTN training van acquisitiegesprekken, koude acquisitie, onderhandelen, gesprekstechnieken salestrainingen en klantgerichtheid!