Een klacht biedt jou meerdere kansen!
Een gouden kans om je processen in je bedrijf te verbeteren!
Hoe is de klacht ontstaan. Was het een ongelukje of is er structureel iets fout en te verbeteren. Hoe kan je zorgen dat deze klacht in de toekomst niet meer voorkomt. Kan je via controles voorkomen dat deze fout nog vaker voorkomt? Wat heb je er zelf van geleerd?
Een gouden kans om de klant in de watten te leggen en om jouw geweldige service te laten zien!
De hoofdreden dat klanten weglopen is gebrek aan aandacht. Je hebt nu de mogelijkheid om de klant veel aandacht te geven. En bovendien de klacht ruimhartig en liefst leuk op te lossen. Zo verander je een klager met een klacht in een ambassadeur met een persoonlijke aanbeveling. Zo kan een klacht jou heel veel nieuwe klanten en omzet opleveren!
Denk maar eens terug aan die keren dat een bedrijf jou echt wist te verrassen met hun oplossing. Je vergeet het nooit meer.
Ooit zo’n ervaring meegemaakt?
PS Wil je gratis je verkoopvaardigheden trainen? schrijf je in voor de nieuwsbrief met verkooptips! ISTN geeft (incompany) verkooptraining en traint acquisitiegesprekken, koude acquisitie, onderhandelen, gesprekstechnieken en klantgerichtheid!