Waarom lopen klanten weg?
1% Ze verhuizen of overlijden
5% Een familielid werkt voor de concurrentie
10% Geworven door de concurrentie
15% Ontevreden/klacht
69% Gebrek aan aandacht
Als je dus je klanten tevreden houdt èn voldoende aandacht geeft, ben je voor 84% van het weglopen van klanten af!
Hoe houd je jouw klanten tevreden? AANDACHT – AANDACHT – AANDACHT. Ken je de formule van klanttevredenheid nog?
Maar realiseer je dat zelfs als je 100% klanttevredenheid zou hebben, je nog steeds hard zal moeten werken aan het werven van klanten. De beleidskeuze om je alleen op bestaande klanten te richten, betekent op termijn het einde van je bedrijf!
Zie je klantenbak je maar als een vergiet. Behoud van klanten is de gaatjes dicht houden. Werving van klanten zal het niveau laten stijgen, mits je de meeste gaatjes dichthoudt.
Druk hier voor de formule van Klanttevredenheid!
Succes met het behouden en werven van klanten!
Jef van Wingerden
P.S. Ontvang de nieuwsbrief vol GRATIS verkooptips!