Vragen! De Must-Have's. Lees deze verkooptip van ISTNDe must-haves zijn 3 essentiële vragen waarop je antwoord moet hebben na het verkoopgesprek. Zonder deze antwoorden is het gesprek niet geslaagd. Je hebt essentiële informatie niet gevraagd en er moet een vervolggesprek gepland worden.

Zorg er dus voor dat je de volgende vragen beantwoord krijgt:

=> Waarom zou jouw prospect iets kopen?
=> Waarom bij jou?
=> Waarom nu?

Natuurlijk probeer je al in de voorbereiding van het gesprek al de antwoorden te vinden.
Je bedenkt waar kansen liggen bij deze klant.
Het antwoord op “Waarom bij jou?” zou je moeten kunnen dromen, maar zoek een antwoord dat klant-specifiek is!
En “Waarom nu?” is ook een leuke voorbereidingsvraag.

Kun je de antwoorden niet vinden in de voorbereiding, dan haal je de antwoorden boven water tijdens het gesprek. Je zal zien dat je zo doelgerichter verkoopt. En dus dat je vaker succesvol zal zijn en zelfs dat je hogere orders scoort!

Nog even ere wie ere toekomt: het was Rizan Flenner, CEO and Co-Founder, die deze vragen bedacht!

Succes met het vinden van de antwoorden!

Voordelen:
✅ Je vergroot je verkoopkansen enorm
✅ Je onderscheidt je
✅ Je kan krachtiger afsluiten

Nadelen:
❌ Geen

Verkooptip:
Stel je zelf na ieder gesprek de vraag of je de drie antwoorden hebt! 🤔

Jef van Wingerden

P.S. Wil je gratis je verkoopvaardigheden trainen? Schrijf je in voor de nieuwsbrief met verkooptips! ISTN geeft (incompany) verkooptraining en traint acquisitiegesprekken, koude acquisitie, onderhandelen, gesprekstechnieken en klantgerichtheid!