Vergelijktechniek - beïnvloed de balansOmdat de financiële wereld al te zeker was, moeten ze nu van heeft de overheid het zinnetje: “Resultaten uit het verleden vormen geen garantie voor de toekomt.” erbij vermelden.

Maar de techniek – vermelden wat jouw product of dienst (mogelijk) oplevert – is geweldig. De koper legt immers de voor- en nadelen op een balans en vergelijkt. Het is belangrijk om als verkoper deze balans te beïnvloeden. Zorg ervoor dat dus niet alleen de prijs overkomt maar vooral de waarde die de klant ontvangt!

 Kan de vergelijking in euro’s, is het eenvoudig, zolang de opbrengsten meer zijn dan de kosten. Denk hierbij aan investeringen die zorgen voor hoger rendement of meer klanten en omzet.

Of als het een relatief laag bedrag is ten opzichte van de financiële risico’s. Denk hierbij aan verzekeringen. Ook simpel.

Indien de opbrengsten niet in euro’s zijn uit te drukken, schilder dan fraai de waarde van de aankoop. Benoem het jarenlange plezier ervan. Of het fijne gevoel dat het geeft. Of hoe het bijdraagt aan je zelfverzekerdheid.
 
Leg dus voldoende waarde op de schaal van de balans, zodat de klant meer WAARDE dan kosten ervaart.

Wat is de waarde van jouw product?

Jef van Wingerden

P.S. Ontvang de nieuwsbrief vol GRATIS verkooptips!

ISTN geeft (incompany) verkooptraining en traint acquisitiegesprekken, koude acquisitie, onderhandelen, gesprekstechnieken en klantgerichtheid!