In het jaar 496 benoemde Paus Gelasius 14 februari tot de dag van Heilige Valentijn.
De legende vertelt dat Bisschop Valentijn heidenen met Christenen in de echt verbond omdat hij liefde belangrijker vond dan geloof. Hij deed dat iets te vaak en moest voor keizer Claudius verschijnen. Hij probeerde toen Claudius te bekeren en werd als dank op 14 februari gemarteld en onthoofd. Vlak voor zijn vonnis zou hij nog de blinde dochter van de cipier een briefje hebben gegeven “Van je Valentijn.” En natuurlijk kon zij toen zien en leefde nog lang en gelukkig!
In Amerika is de trend begonnen om op 14 februari je anonieme liefde een kaartje of cadeautje te geven. Sinds midden jaren 90 doen België en Nederland hier vrolijk aan mee!
Is het commercieel? Ja, reken maar. Heerlijk. Net zo commercieel als Kerst, Sinterklaas, Vaderdag, Moederdag, Dierendag, vakantie, een terrasje, lekker uit eten, etc.
Veel leuke dingen in het leven zijn commercieel omdat ondernemende mensen er brood in zien om zaken te regelen voor anderen die die graag willen hebben.
Denk er dus over na waarom de klant jouw jouw product of dienst wil hebben. Waar wordt jouw klant blij van? En presenteer dat als een doosje bonbons!
Dus geniet ervan elke 14 februari en stuur op die dag vooral een berichtje of een doosje chocolaatjes naar iedereen die je lief is! Overigens worden chocolaatjes op meer dagen gewaardeerd!
Doe jij mee? En zo ja waarom? Of niet en waarom niet?
Jef van Wingerden
P.S. Ontvang de nieuwsbrief vol GRATIS verkooptips!
ISTN geeft (incompany) verkooptraining en traint acquisitiegesprekken, koude acquisitie, onderhandelen, gesprekstechnieken en klantgerichtheid!