Ik belde voor een afspraak met de accountmanager die ik al eerder had gesproken, maar hij was buiten de deur. “Dat is goeie!”, dacht ik, want die is buiten op jacht naar klanten. Ze boden aan om een notitie te maken om mij terug te bellen. Fijn.
Helaas werd ik niet teruggebeld. Omdat ik weet dat een briefje kwijt kan raken, belde ik opnieuw. Weer werd er een terugbelnotitie gemaakt en wederom werd ik niet teruggebeld.
Als ik de dienst ook makkelijk ergens anders had kunnen kopen, zou ik nu echt afgehaakt zijn!
Maar ik wilde deze dienstverlening liever niet ergens anders kopen, dus heb ik nogmaals gebeld. “Wat ik moest doen om een afspraak te krijgen met de accountmanager?” Toen ze weer aanboden een terugbelnotitie te maken, heb gevraagd om erbij te schrijven dat als hij niet terug zou bellen, ik langs zou komen en een glas water over zijn hoofd zou leeggooien. Niet dat ik dat echt zou doen! Hij is een kop groter dan ik; ben niet gek! Maar door dit erbij te laten schrijven week het briefje opeens erg af van alle andere terugbelnotities. En daarmee valt het briefje op en ja hoor, ik werd teruggebeld! Hiep hoi? Hum!
De vraag die overblijft is de volgende! Hoeveel nieuwe klanten en omzet zou deze accountmanager ondertussen gemist hebben met zijn terugbelgedrag? Een goed crm-systeem kan dit soort fouten helpen voorkomen! 🤔
Ook zo’n ervaring? En hoe los jij het op?
PS Wil je gratis je verkoopvaardigheden trainen? schrijf je in voor de nieuwsbrief met verkooptips! ISTN geeft (incompany) verkooptraining en traint acquisitiegesprekken, koude acquisitie, onderhandelen, gesprekstechnieken en klantgerichtheid!