Dit geldt natuurlijk voor iedereen. Neem regelmatig pauze! Denk niet dat zonder pauzes doorwerken sneller gaat. Een keertje kan geen kwaad, maar als je regelmatig verzuimt rust te nemen neemt je creativiteit en aandacht af en ga je sneller fouten maken. Of erger, stress of een burn-out.
Een klant merkt het ook aan je. Je aandacht is minder. Je draait dan op automatische piloot en dat vindt een klant niet fijn. Deze wil toch graag echte aandacht van je. Als je te lang door probeert te werken, kan je ook sneller geïrriteerd worden. Bijvoorbeeld als de klant er rustig over wil nadenken. Non-verbaal ziet de klant het ongeduld op je gezicht geschreven staan.
Neem dus als verkoper een fijn lunchpauze. Het laadt jouw batterij weer op. De gesprekken die je gevoerd hebt, worden door je hersenen op de achtergrond verwerkt. Zo maar ontstaat er ruimte en energie voor nieuwe successen na de lunch.
Een wandeling is ook een prima manier om rust te creëren. Maak eens een wandelafspraak met een klant. In de sfeer die dan ontstaat, ontstaan de beste ideeën. Begin het gesprek niet direct over de zaken, die volgen vanzelf. Hetzelfde geldt voor een wandeling op de golfbaan, een stuk fietsen, motorrijden, paardrijden. Keuze volop!
Neem pauze en geniet!
Hoe denk jij hierover? ?
PS Wil je gratis je verkoopvaardigheden verbeteren? schrijf je in voor de nieuwsbrief met verkooptips!
ISTN geeft (incompany) verkooptraining en traint acquisitiegesprekken, koude acquisitie, onderhandelen, gesprekstechnieken en klantgerichtheid!