LinkedIn is een zakelijk netwerk en dus kunnen de zakelijke kanten van politiek en corona interessante gespreksonderwerpen zijn.
Sommige reacties vallen mij op vanwege felheid, uitgesproken standpunten of onbeschoft taalgebruik.
Geen blad voor je mond nemen kan prijzenswaardig eerlijk en soms zelfs lekker zijn. Maar vraag je wel af wie je met je reactie wilt bereiken èn wat je met je reactie wilt bereiken.
Politieke voorkeuren zijn aardig volgens de Normaalverdeling te verdelen. Het overzicht geeft een beeld hoe Nederland zich nu ongeveer verhoudt. Los van elke politieke mening, door je hard af te zetten tegen de middenpartijen, zet je je ook af tegen een flink aantal Nederlanders. En mogelijk dus tegen een flink aantal potentiële klanten! Is dat zakelijk handig?
Realiseer je ook dat vaak een commentaar meer over de schrijver ervan vertelt dan waar het over gaat. Een soort visitekaartje dus. Commentaar is prima, vooral al het goed onderbouwd en op duidelijke manier geschreven is.
Ben je het met bovenstaande eens of oneens?
Jef van Wingerden
Verkooptraining voor jouw verkopers:
ISTN geeft (incompany) verkooptraining en traint acquisitiegesprekken, koude acquisitie, onderhandelen, gesprekstechnieken en klantgerichtheid!