Afgelopen week verstuurde ik de nieuwsbrief vol verkooptips met als onderwerpregel XXX. Nu denk ik niet dat alle ontvangers dachten dat ze kusjes van me kregen, al gun ik ze deze van harte. Nee, het was een stommiteit! In meerdere sessies de nieuwsbrief aangemaakt en in de eerste versie nog geen koopregel gekozen, maar eventjes xxx ingevuld. Als je dat later ontdekt en corrigeert is er niks aan de hand. Maar helaas … De X is gevaarlijk!
De letter x even gauw invullen lijkt dus handig, maar kan tot fouten leiden. Bij een bedrijf bekeken we de adressenlijsten eens kritisch. Het viel op dat bij de klanten van een bepaald verkoopteam, de voorletter X maar liefst 28 keer voor kwam. Nu zou het toeval kunnen zijn dat er zoveel Xanders en Xavier’s in dat gebied wonen. Maar ook daar dacht de Accountmanager “Ik vul de x even in en corrigeer dat later”. Zich niet realiserend dat er zomaar een mailing naar de klanten gestuurd kon worden met “Geachte heer X,”.
Wees dus slimmer dan die accountmanager en ik, pas op met de X! Hetzelfde geldt ook voor Lorem ipsum. Ben ik ook wel eens op een site tegengekomen. ?
PS Wil je gratis je verkoopvaardigheden trainen? schrijf je in voor de nieuwsbrief met verkooptips! ISTN geeft (incompany) verkooptraining en traint acquisitiegesprekken, koude acquisitie, onderhandelen, gesprekstechnieken en klantgerichtheid!