In mijn vorige tip vertelde ik dat het verzenden van een per ongeluk te groot formaat mailing extra respons kreeg doordat de postbezorger moest aanbellen en overhandigen. Extra respons door de exclusieve aandacht!
Denk nu eens aan je postvak In! Een enorm aantal mailtjes; ik wis ze vaak groepsgewijs! Jij ook?
Maar als je naar je brievenbus kijkt, valt op dat bijna niemand meer fysieke post verstuurt. Dat is prachtig nieuws, want dat biedt jou de mogelijkheid dit oude kanaal weer te gebruiken. Let op dat je wel eerst de ouderwetste DM-kennis je eigen maakt! (Bijvoorbeeld de brievenbusformaten!)
En verstuur eerst kleine zendingen en bel ze vooral na! Stuur verschillende versies en meet het verschil. AB-testen bestonden al voor internet! Stuur en evalueer, zodat je leert en weet wat je bij grote verzendingen met aanzienlijke kosten kan verwachten.
Mag je trouwens zomaar brieven en mailings via de post naar iemand versturen? Ja, dat mag. Omdat gewone direct marketing een organisatie geld kost zal dit volgens de wetgever altijd beperkt blijven en om die reden heb je vooraf geen toestemming nodig van diegene die je benadert. Maar je moet wel duidelijk maken waarom er contact opgenomen is en hoe de ontvanger bewaar kan maken tegen toekomstige zendingen.
Mocht je overwegen om op deze wijze nieuwe klanten te werven? Maak dan eens een afspraak om er eens over te sparren! ?
PS Wil je gratis je verkoopvaardigheden trainen? schrijf je in voor de nieuwsbrief met verkooptips! ISTN geeft (incompany) verkooptraining en traint acquisitiegesprekken, koude acquisitie, onderhandelen, gesprekstechnieken en klantgerichtheid!