Zoals mijn vorige post stelde, de primitievere non-verbale communicatie is directer en eerder dan de uitgesproken communicatie.
Welke zes voordelen biedt het goed waarnemen van de non-verbale communicatie van je klant:
- Je ziet komende bezwaren aankomen en dus kan je ze voorkomen of soepel passeren.
- Je ziet reactie van de klant op de voor de klant belangrijkste voordelen en kan daar langer bij stil staan.
- Door het opletten op de non-verbale communicatie zal je automatisch ook beter luisteren en de klant zal je aandacht voelen en waarderen.
- Je komt meer empathisch over. De klant krijg het gevoel begrepen te worden. “Deze verkoper heeft genoeg aan een half woord!”.
- Je ziet of je klant in zijn of haar hoofd de beslissing genomen heeft en je kan dus eerder afsluiten en de koop binnen halen.
- Een hele belangrijke, je zal zien dat je minder spreekt en meer luistert en kijkt!
Weet je nog meer voordelen? ?
PS Wil je gratis je verkoopvaardigheden trainen? schrijf je in voor de nieuwsbrief met verkooptips!
ISTN geeft (incompany) verkooptraining en traint acquisitiegesprekken, koude acquisitie, onderhandelen, gesprekstechnieken en klantgerichtheid!