Wandelend door de prachtige en gezellige stad Dordrecht zag ik opeens voor een winkel twee rekken met mondkapjes. Wow! Zoveel verschillende uitvoeringen van de mondkapjes! Heerlijk, wat een creativiteit! Die van “Van Gogh” worden vast nog eens collector-items en mogelijk in de toekomst nog eens veel geld waard. Nou ja, veel? Je weet nooit!
Die KLM-huisjes zijn bijvoorbeeld best veel centen waard! Voor het Paleis op de Dam wordt vrolijk € 600,= gevraagd! Dat is meer dan de ticket destijds kostte!
De mondkapjes bieden dus ook een mogelijkheid als creatief reclameobject. Bijvoorbeeld voor ISTN als we er de tekst op laten drukken: een goede verkoper praat weinig en luistert veel! Of bijvoorbeeld een vriendelijke glimlach top gedrukt. Daar moet ik bijvoorbeeld bij mezelf erg opletten omdat ik die niet echt van nature heb. Deze ideeën zijn alleen van toepassing als je het zelf zou dragen of weg zou geven in een verkooptraining.
Als je ze weg gaat geven aan klanten, moet je weer anders denken. Wat vindt de klant leuk of grappig als bedrukking van een mondkapje? En, wanneer zou jouw klant een mondkapje dragen. In het OV? Bij het winkelen in Duitsland?
Wat voor iets creatiefs zou jij als verkoper het liefste jouw mondkapje afgedrukt zien?
Jef
PS Schrijf je in op onze wekelijke GRATIS nieuwsbrief vol verkooptips!