Vroeger schilderden de portretschilders hun opdrachtgevers mooier dan ze waren, omdat ze wisten dat ze dan beter betaald werden. Mensen kijken liever naar een fraai dan een realistisch beeld van zichzelf!
Nu kies je uit de reeks opnames ook de leukste. En hoe fraaier, hoe langer die foto meegaat! Heel menselijk!
Net zo menselijk dat ik niet mijn te dikke buik zit te bewonderen in spiegels of spiegelende etalageruiten. En grappig, nu ik aan het lijnen ben, spiegel ik wel om te zien of het lijnen al effect heeft gehad. Herkenbaar?
Wat kan je commercieel met spiegels?
- Spiegels die een tintje geven. bij het passen wil je toch geen spierwit lijf zien?
- Spiegels die versmallen. Als je kleding past, lijkt het je slanker af te kleden.
- Spiegels die de ruimte vergroten. Kan een benauwde ruimte groter doen lijken.
- Spiegels die vervormen. De ouderwetse lachspiegel zorgt voor een glimlach bij je klanten en houdt hun kinderen zoet.
- Spiegels die diefstal voorkomen. Scheelt geld en irritatie!
- En vooral de spiegel bij de klantenservice! Klagende klanten zijn dan veel aardiger! Je ziet jezelf liever als beschaafd dan als brullende idioot!
Weet jij er nog meer? Mail ze me! ??
Jef van Wingerden
P.S. Ontvang de nieuwsbrief vol GRATIS verkooptips!
ISTN training van acquisitiegesprekken, koude acquisitie, onderhandelen, gesprekstechnieken salestrainingen en klantgerichtheid!