In de vorige tip adviseerde ik je om via vragen de behoefte te achterhalen en het product of de dienst te presenteren met de verkoopargumenten die bij de behoefte van de klant horen. En dan steeds de klant te vragen welke voordelen de klant ziet.
Realiseer je dat je met de verkoop van jouw product of dienst het leven van de klant verandert!
Vraag dus aan de klant wat de aankoop voor hem of haar betekent. Laat de klant dromen en uitgebreid vertellen. Luister aandachtig en vraag door. Hiermee creëert de klant zelf het verlangen om het product of de dienst te willen hebben en zelfs ook het gevoel het al te bezitten. Het niet kopen pakt dus iets van de klant af. En daar houden klanten helemaal niet van. Jij en ik ook niet!
Dus de klant wil hierdoor dus graag kopen en is na de koop ook nog eens meer tevreden. Precies wat jij als verkoper wilt bereiken. Wees dus een luie, maar zeer geïnteresseerde goede luisterende verkoper en laat de klant het grootste deel van het verkoopgesprek doen!
Met minder moeite meer resultaat!
Vertel eens, wat zou dat voor jou betekenen?
Veel succes.
Jef van Wingerden
ISTN training &advies
P.S. Wil je gratis je verkoopvaardigheden trainen? Schrijf je in voor de nieuwsbrief met verkooptips! ISTN geeft (incompany) verkooptraining en traint acquisitiegesprekken, koude acquisitie, onderhandelen, gesprekstechnieken en klantgerichtheid!