Vaste klant betekent herhalingsaankopen! Jottum!
Van een klant een vaste klant maken is commercieel van groot belang. Je ziet hoe complex, kostbaar en tijdrovend het is om van een suspect een lead/prospect en daarna een klant te maken!
Kern in dit proces is communicatie! En juist met je eigen klanten kan je gemakkelijk communiceren. Je kan ze bellen, mailen, op bezoek gaan, verwennen, cadeautjes geven, verrassen, complimenteren. Je kan problemen voor ze voorkomen of deze snel helpen op te lossen.
Een klantrelatie lijkt op een huwelijk. Aandacht en communicatie is de kern van een lang en gelukkig huwelijk en ook van een lange en gelukkige klantrelatie.
Weet je nog de hoofdreden waarom klanten weglopen? ?
En weet je nog wat de waarde van jouw vaste klant is? ?
Volgende tip gaat over jouw ambassadeurs!
PS Wil je gratis je verkoopvaardigheden trainen? schrijf je in voor de nieuwsbrief met verkooptips!
ISTN geeft (incompany) verkooptraining en traint acquisitiegesprekken, koude acquisitie, onderhandelen, gesprekstechnieken en klantgerichtheid!