Een prospect is dus een suspect die reageert. Maar wat is dan een lead? Een lead is een prospect in het eerste stadium. Oftewel door een reactie op een e-mailing of op een website te geven, wordt de suspect eerst een lead. De eerste fase van prospect zijn.
Als je dus de potentiële klant gebeld hebt en er een gesprek mee gehad heeft, blijft de potentiële klant een prospect tot hij of zij koopt. Er zijn natuurlijk meerdere fases te onderkennen in de prospectfase van een potentiële klant. Een prospect die een offerte ontvangen heeft, is van een andere orde dan eentje die alleen basisinformatie ontvangen heeft.
Maar als je voldoende leads hebt, kan je contact met deze leads (prospects) maken en daaruit weer voldoen klanten creëren! Daarom zijn leads zo belangrijk! De eerste cruciale stap!
Er kan een groot verschil in serieusheid zitten tussen de ene lead en andere. Heb je voldoende tijd? Benader alle leads persoonlijk! Heb je die tijd niet, stuur dan de leads een mail waarin je voor de lead een drempel inbouwt om zijn of haar serieusheid te toetsen. Vraag bijvoorbeeld om informatie? Als ze die geven, is de lead (prospect) dus serieuzer en bel dan!
Heb jij voldoende leads? ?
Wat kosten jouw leads per stuk? ?
PS Wil je gratis je verkoopvaardigheden trainen? schrijf je in voor de nieuwsbrief met verkooptips!
ISTN geeft (incompany) verkooptraining en traint acquisitiegesprekken, koude acquisitie, onderhandelen, gesprekstechnieken en klantgerichtheid!