ISTN geeft je hier ruim 300 gratis verkooptips waarmee je klantgerichter leert verkopen. Zo bereik je met minder moeite meer resultaat. Wil je de verkooptips in je mail? Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief! Wil je de verkooptips gesorteerd per onderwerp, druk dan op die menu-optie! Wil je liever verkooptraining voor jouw team, druk dan op de knop “Informatie over incompany training”.
Wie zich vergeet voor te bereiden …
... bereidt zich voor om vergeten te worden! Standaardiseer uw voorbereiding dus! Voorbereiden biedt veel voordelen: ✅ Betere vragen ✅ Meer diepgang ✅ Meer verkoopkansen ✅ klant waardeert je moeite ✅ Klant zie jou als professional ✅ klant neemt ook meer de tijd voor je ✅ Je bespaart tijd in het gesprek ✅ Hogere scoringskans ✅ Mogelijk hoger order bedrag ✅ Je bent meer zelfverzekerd ✅ Je kan als je ziek bent, het bezoek overdragen aan een collega ✅ Je neemt je werk, jezelf en je klant serieus Weet jij er nog meer? En het nadelen dan? ? Het kost tijd! Klopt, plan maar in! Investering in tijd valt in het niets ten opzichte van de voordelen. ? Risico's aannames! Ja klopt. [...]
Standaardoplossingen verkopen is slimmer!
De klant behoeden voor onnodig duurdere producten lijkt haaks te staan op de wens om veel omzet te scoren. Maar het tegendeel is waar, op de lange termijn behaal jij je omzet. Stel dat jij een dure maatwerkoplossing verkocht hebt en even later stapt er een concurrent van je binnen. Als die concurrent dan een vergelijkbaar maar standaardoplossing biedt met een 30% lagere prijs! Dan kan je je herhalingsopdrachten op je buik schrijven en de klant maakt voortaan reclame voor je concurrent. Daar moet je toch niet aan denken. Dus standaardoplossingen verkopen is slimmer! Meer verkooptips? Schrijf je in voor onze GRATIS nieuwsbrief! P.S. Ontvang de nieuwsbrief vol GRATIS verkooptips! ISTN traint acquisitie gesprekken, koude acquisitie, onderhandelen, gesprekstechnieken, sales trainingen en [...]
Beloof niet te veel!
De klant is blij verrast als je meer of sneller levert dan je beloofd hebt. Minder beloven bied je dus de mogelijkheid om meer of sneller te leveren, zonder dat het jouw organisatie of jezelf in de problemen brengt. Of geld kost! Formule van klanttevredenheid: (Wat de klant krijgt) - (Wat ik de klant heb beloofd) = Mate van klanttevredenheid Je ziet dus hoe je de klanttevredenheid simpel kan verhogen door of meer te geven of minder te beloven of door het allebei te doen. Meer geven kost geld en gaat dus direct ten koste van de winst. Minder beloven is een goedkopere oplossing. Beloof niet te veel dus! Foutjes: Sommige verkopers willen zo graag verkopen dat ze de klant van [...]
Structureer je verkoopgesprek!
Een structuur van een gesprek is een soort plattegrond van de route die je af moet leggen om succes te hebben. Geen structuur kan reuze gezellig zijn, maar is zelden effectief! Wel een structuur aanhouden in je gesprekken kan net zo gezellig zijn, maar is vaak wel effectiever en succesvoller. In onze verkooptrainingen hanteren wij de gespreksstructuur AVOIPAN: (vooraf) Afspraak maken Voorbereiden (verkoopgesprek) Openen Inventariseren Presenteren Afsluiten (achteraf) Nazorg P.S. Ontvang de nieuwsbrief vol GRATIS verkooptips! ISTN traint acquisitie gesprekken, koude acquisitie, onderhandelen, gesprekstechnieken, sales trainingen en klantgerichtheid! Ontvang GRATIS verkooptips! Informatie over Incompany Training!
Maak aantekeningen!
Een belangrijk voordeel is dat je niet praat als je aantekeningen maakt. Praten en aantekeningen maken tegelijk gaat bijna niet! Je komt bovendien professioneler en meer geïnteresseerd over. Bovendien wordt Samenvatten opeens een stuk eenvoudiger! Weet je het nog LSD! Luisteren Samenvatten Doorvragen! En zo zijn er nog zeker 15 voordelen meer! P.S. Ontvang de nieuwsbrief vol GRATIS verkooptips! ISTN traint acquisitie gesprekken, koude acquisitie, onderhandelen, gesprekstechnieken, sales trainingen en klantgerichtheid! Ontvang GRATIS verkooptips! Informatie over Incompany Training!
Houd je mond na het stellen van een vraag!
Als je de klant een vraag stelt, is het logisch dat de klant even moet nadenken. Enig idee wat er allemaal in iemands hersenen gebeurt als je een vraag stelt? De persoon slaat de vraag op, een elektrochemisch proces, en daarna leggen de hersenen verbanden met oudere kennis. Vervolgens gaat het op zoek naar de mogelijke antwoorden en daarna moeten de hersenen nog de goede woorden erbij zoeken voordat de persoon kan antwoorden. En daarna deze woorden ook nog uitspreken! Puf, best veel dus! Dat complexe proces verstoort je indien je na jouw vraag zelf weer begint te praten. Je stoort en verstoort! De klant vindt bovendien dus reuze irritant. Als iemand je in de rede valt is niet [...]
Maak aantekeningen tijdens je gesprek met een klant!
Maak aantekeningen! Welke indruk maak je op de klant als je veel noteert? Terwijl je schrijft heeft de klant de kans rustig te vertellen. En jij doet KOE! Kaken Op Elkaar! Er zijn nog zeker 17 andere redenen waarom je veel aantekeningen moet maken! De belangrijkste twee redenen zijn dat je daarmee je orderkansen en de mogelijke ordergrootte laat stijgen! Welke verkoper wil dat niet? P.S. Ontvang de nieuwsbrief vol GRATIS verkooptips! ISTN traint acquisitie gesprekken, koude acquisitie, onderhandelen, gesprekstechnieken, sales trainingen en klantgerichtheid! Ontvang GRATIS verkooptips! Informatie over Incompany Training!
Wilt u in plaats van tips liever persoonlijk advies?
Wilt u een keer sparren over uw verkoopuitdaging?