Verkooptips

Verkooptips2023-06-22T06:38:27+00:00

ISTN geeft je hier ruim 300 gratis verkooptips waarmee je klantgerichter leert verkopen. Zo bereik je met minder moeite meer resultaat. Wil je de verkooptips in je mail? Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief! Wil je de verkooptips gesorteerd per onderwerp, druk dan op die menu-optie! Wil je liever verkooptraining voor jouw team, druk dan op de knop “Informatie over incompany training”.

1512, 2016

Stop met verkopen!

Denk eens na over de volgende twee stellingen: "Niemand vindt het fijn iets verkocht te krijgen!" maar aan de andere kant: "Iedereen vindt het fijn om iets te kopen!" Dus stop met verkopen en ga de klant helpen kopen. Je bereikt met minder moeite en gepraat veel meer!   Wilt u een keer sparren over uw verkoopuitdaging? Neem dan contact met ons op! Meer verkooptips? Schrijf je in voor de GRATIS nieuwsbrief!

1512, 2016

Negen regels voor succesvol verkopen

Regel 1 Hou je mond dicht en je oren open - Praat niet over jezelf - Praat niet over jouw producten - Praat niet over jouw diensten - En vooral, houd je verkoopverhaaltje niet! Vanzelfsprekend wil je jezelf introduceren. Je wil je naam en het doel van je bezoek (telefoongesprek noemen), maar wat je niet wil is praten over jouw product of dienst. Je hebt immers nog geen flauw idee of jouw gesprekspartner (prospect) enig voordeel heeft van jouw producten of diensten. Een uitstekend hulpmiddel om je mond dicht te houden, is het maken van aantekeningen. Regel 2 Verkoop met vragen, niet met antwoorden Onthoud: niemand is geïnteresseerd in hoe geweldig jij bent, zolang ze niet weten hoe geweldig jij [...]

1512, 2016

Adviserend verkopen

Er zijn verschillende manieren om producten en diensten te verkopen. In vergelijking met transactionele verkoopgesprekken (Appelen te koop!) wordt bij adviserend verkopen veel meer tijd besteed aan het inventariseren van de klantbehoefte. De structuur van het adviserend verkoopgesprek geeft een verschil in diepgang in de verschillende fasen van het verkoopgesprek.   Ontvang de GRATIS nieuwsbrief vol verkooptips! Abonneer je op de GRATIS nieuwsbrief vol verkooptips!

1512, 2016

Presenteren van een voorstel

Je moet je voorstel zodanig presenteren dat de klant/prospect daarin duidelijk DE oplossing van zijn of haar probleem ziet. Wanneer je in staat bent om een goed inventarisatiegesprek te voeren bij de klant is het uiteraard zaak dat je dan daarna een goed voorstel kan presenteren. Dit voorstel dient een koppeling te zijn tussen de doelstellingen van de ondernemer en de oplossing welke u kunt bieden.   Meer verkooptips ontvangen? Schrijf je in voor de GRATIS nieuwsbrief! Ontvang de GRATIS nieuwsbrief vol verkooptips!

1512, 2016

De vijf go/no-go beslissingen van de klant

Uit onderzoek vanuit sales en psychologie blijkt dat de inkopende partij gedurende het (aan)koopproces een aantal tussentijdse “go/no go” beslissingen neemt. Ga bij jezelf maar eens als je met een aankoop bezig bent! (Onbewuste) besluitvorming vindt plaats in de volgende stappen en volgorde: Integriteit van de verkoper. Onderscheidt de verkoper zich van de standaard verkoper (negatief stereotype)? Vertrouw ik hem mijn echte probleem en ambitie/doelen toe? Competentie van de verkoper, zijn organisatie en aanpak. Is dit een professionele verkoper? Een professionele organisatie? Een aanpak die bij mij/bij ons past? Vertrouw ik er op dat hij met een goede analyse en oplossing komt? Herkennen en erkennen van de eigen pijn/behoeften. Heb ik mijn urgentie en ambitie helder? Is deze groot genoeg [...]

1512, 2016

15 voorwaarden voor succes in de verkoop

Succes in de verkoop is meestal het resultaat van flinke inspanning en doordacht werken. Volg deze 15 voorwaarden om ook succesvol te zijn! Discipline. Om het maximale te halen uit deze aanpak moeten we ons als team en als teamlid houden aan de afspraken rondom timing en inhoud. Blijf nadenken en volgen wat wel en wat niet of minder werkt. Laat de regels niet ons denken stop zetten. We moeten dit als team, dus met committent, willen uitvoeren. Het vergt inspanning die we willen afzetten tegen betere resultaten. Neem altijd de verantwoordelijkheid voor je eigen succes. Leer van succesvolle collega's. Wat doen zij anders/beter? Wees goed voorbereid. Wat je ook doet op kantoor of bij de klant, neem de tijd [...]

1512, 2016

Social talk is echt voorbij!

De tijd van "Social talk" is echt voorbij! Recente analyses in de zakelijke dienstverlening tonen aan dat “social talk” verkopers tussen de 30 tot 50% lager scoren in verhouding tot verkopers die dit combineren met gerichte professionaliteit. Voel je klant aan en kom snel tot de kern. Geen tijd verliezen met “vragen om het vragen” maar snel als professional naar de kernvraag en het hittepunt toe werken (NO PAIN = NO CHANGE = NO SALES). Social talk is dus bijzaak, houd het kort! Schrijf je in voor de GRATIS nieuwsbrief vol verkooptips! Schrijf je in voor de GRATIS nieuwsbrief vol verkooptips!

Wilt u in plaats van tips liever persoonlijk advies?

Wilt u een keer sparren over uw verkoopuitdaging?

Blogs & tips van Jef van Wingerden ISTN training & advies

Jef van Wingerden

Jef van Wingerden is verkooptrainer bij ISTN training en advies. Hij heeft als accountmanager, marketeer, verkooptrainer bij Wegener gewerkt.
Als marketeer zat hij ten minste een dag in de week samen met de Sr Accountmanager of Salesmanager bij klanten om hun marketinguitdaging te helpen op te lossen. Deze ervaring gebruikt hij nu reeds tien jaar in zijn eigen bedrijf, om bedrijven te helpen aan meer omzet door meer klanten die meer kopen.

Direct contact:
073 - 8513204
06 - 52335250
info@istn.nl
www.istn.nl

Linken op Linkedin:
https://www.linkedin.com/in/jef-van-wingerden



Ga naar de bovenkant