Verkooptips

Verkooptips2023-06-22T06:38:27+00:00

ISTN geeft je hier ruim 300 gratis verkooptips waarmee je klantgerichter leert verkopen. Zo bereik je met minder moeite meer resultaat. Wil je de verkooptips in je mail? Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief! Wil je de verkooptips gesorteerd per onderwerp, druk dan op die menu-optie! Wil je liever verkooptraining voor jouw team, druk dan op de knop “Informatie over incompany training”.

3012, 2018

Ben je tevreden over je omzet van 2018?

Ben je tevreden over je omzet van 2018? Of had het wel wat meer mogen zijn? Ligt dat dan aan je ACTIVITEIT of aan de KWALITEIT van je verkoopinspanningen? En wil je dat in 2019 anders zien? Evalueer eens wat er in het afgelopen jaar beter had kunnen gaan. Dan weet je wat je komend jaar anders moet doen! Evalueer niet met een lang verhaal. Evalueer in cijfers. Vul het schema van de foto van deze post in, dan weet wat je moet veranderen. Ben je ontevreden over de uitkomsten en je wilt hulp om de aantallen of de scores omhoog te krijgen? Of ben je tevreden, maar wil je meer? Neem dan contact met me op.  Succes met het [...]

1612, 2018

Laat je niet betalen in complimenten en beloftes!

Sommige beroepen krijgen merkwaardige voorstellen. Bijvoorbeeld een beroepsfotograaf die het aanbod krijgt om gratis een evenement te fotograferen en dan blij mag zijn om zijn of haar naam daaraan te verbinden. Ook bij mij proberen ze deze rare inkooptechniek uit. Een prospect vroeg me of tijdens het verkoopgesprek ik niet maandelijks zo’n verkoopgesprek bij hem kon voeren. “Een coachingsgesprek tegen een afgesproken fee?”, vroeg ik. Nee, deze man vond het wel fijn om gratis en voor niks maandelijks te sparren. Om de poging op zich hoef je niet boos te worden. Ze spreken immers uit dat ze je graag willen hebben! Alleen zijn jullie het niet eens over de prijs! Bij zo’n verzoek kan je het beste vriendelijk bedanken [...]

912, 2018

Een fout waar ik flink van bloosde!

Een van de grootste voordelen van standaardiseren is dat de kans op fouten kleiner is. Dat merkte ik bij mijn offertes, omdat ik die dus niet standaard wil hebben en compleet aanpas aan de klant. Nou, probeerde compleet aan te passen. Zoals altijd is haastige spoed zelden goed en zo stuurde ik laatst een offerte met enkele echt domme fouten er in weg naar een prospect. Die wees mij daar ook op, overigens op een heel sympathieke manier. Nu ben je geneigd om in eerste instantie de drukte de schuld te geven, maar ik weet dat die drukte een makkelijke smoes is. Het is de haast die niet goed is. Om dit soort blunders in de toekomst te voorkomen heb [...]

212, 2018

Welke fout maakte je deze week?

Ik las eens over een directeur die regelmatig aan personeelsleden vroeg: “En, heb jij vandaag al een fout gemaakt?”. De personeelsleden die altijd nee zeiden, ontsloeg hij! Of dit verhaal waar is, betwijfel ik sterk! Maar de gedachtegang “Iemand die nooit fouten maakt doet dus waarschijnlijk ook niks” spreekt me wel aan. Kortom, fouten maken is niet erg, is menselijk en komt omdat je dingen doet! Wat natuurlijk niet wil zeggen dat je op elke fout trots moet zijn. Integendeel, je moet nadenken hoe je die fout hebt kunnen maken en hoe je in de toekomst kan voorkomen dat je fout opnieuw maakt. Het aardige van fouten maken is dat klanten die je best willen vergeten en het jou een [...]

2511, 2018

Gratis cursus klanten werven via je website!

Meer omzet via je website creëren is geen goocheltruc! Het zijn een reeks acties die je moet uitvoeren en waarvan je het resultaat moet meten. Het begint bij je website en het eindigt bij jouw verkoopvaardigheden. Kan je de volgende vragen beantwoorden? Hoeveel bezoekers komen op je site? Hoeveel keer is er gebeld door sitebezoekers? Hoeveel keer is het contactformulier ingevuld? Hoeveel procent van de bezoekers heeft dus het contactformulier ingevuld? Bel je de ingestuurde contactformulieren binnen een uur? Bij hoeveel procent van de ingestuurde contactformulieren krijg je een afspraak (of directe order)? Bij hoeveel procent van de bellers n.a.v. de website krijg je een afspraak (of directe order)? Bij hoeveel procent van de (aanvraag of bel-) afspraken scoor je [...]

1811, 2018

Tomatensoep is lekker! Het effect van een stelling of een vraag!

Denk eens na over de vraag of iedereen tomatensoep lekker vindt? Nee, natuurlijk niet. Als jij dus de stelling poneert “Tomatensoep is lekker!” krijg je commentaar van of discussie met de mensen die het niet bij je eens zijn. Sterker nog, als jij het maar stellig genoeg zegt, zullen zelfs mensen die tomatensoep wel lekker vinden, reageren dat er meer lekkere soepen zijn. Dit is het effect van een stelling! Als je de vraag stelt "Vind je tomatensoep lekker?", krijg je reacties van positief tot negatief, zonder dat de reacties de lading van een discussie hebben. Dit is het effect van een gesloten vraag! Als je de open vraag stelt "Welke soep vind je lekker?" krijg je diverse antwoorden. [...]

1111, 2018

Klacht opgelost met een lach!

Toen ik net begonnen was als accountmanager had ik bij Firma Las in Den Bosch een knalaansteker gekocht. In die tijd werd er nog enthousiast binnen gerookt, dus leek het mij lollig om de collega die altijd mijn aansteker pikte, eens te laten schrikken met zo’n fopaansteker. Je moest die met een klappertje laden, de veer spannen en dan op tafel neerleggen. Ik had dat ding in mijn zak gestopt, geladen met een klappertje, maar natuurlijk niet gespannen. Toen ik even later bij een klant binnenstapte, bleek er een behoorlijke fout gemaakt te zijn. Deze klant was terecht boos en was zo direct als een echte Bosschenaar kan zijn. Tijdens zijn tirade had in mijn hand in mijn zak [...]

Wilt u in plaats van tips liever persoonlijk advies?

Wilt u een keer sparren over uw verkoopuitdaging?

Blogs & tips van Jef van Wingerden ISTN training & advies

Jef van Wingerden

Jef van Wingerden is verkooptrainer bij ISTN training en advies. Hij heeft als accountmanager, marketeer, verkooptrainer bij Wegener gewerkt.
Als marketeer zat hij ten minste een dag in de week samen met de Sr Accountmanager of Salesmanager bij klanten om hun marketinguitdaging te helpen op te lossen. Deze ervaring gebruikt hij nu reeds tien jaar in zijn eigen bedrijf, om bedrijven te helpen aan meer omzet door meer klanten die meer kopen.

Direct contact:
073 - 8513204
06 - 52335250
info@istn.nl
www.istn.nl

Linken op Linkedin:
https://www.linkedin.com/in/jef-van-wingerden



Ga naar de bovenkant