ISTN geeft je hier ruim 300 gratis verkooptips waarmee je klantgerichter leert verkopen. Zo bereik je met minder moeite meer resultaat. Wil je de verkooptips in je mail? Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief! Wil je de verkooptips gesorteerd per onderwerp, druk dan op die menu-optie! Wil je liever verkooptraining voor jouw team, druk dan op de knop “Informatie over incompany training”.
Vergelijktechniek – Beinvloed de balans!
Omdat de financiële wereld al te zeker was, moeten ze nu van heeft de overheid het zinnetje: “Resultaten uit het verleden vormen geen garantie voor de toekomt.” erbij vermelden. Maar de techniek - vermelden wat jouw product of dienst (mogelijk) oplevert - is geweldig. De koper legt immers de voor- en nadelen op een balans en vergelijkt. Het is belangrijk om als verkoper deze balans te beïnvloeden. Zorg ervoor dat dus niet alleen de prijs overkomt maar vooral de waarde die de klant ontvangt! Kan de vergelijking in euro’s, is het eenvoudig, zolang de opbrengsten meer zijn dan de kosten. Denk hierbij aan investeringen die zorgen voor hoger rendement of meer klanten en omzet. Of als het een relatief [...]
Verkoop jezelf een iphone!
Een nieuwe iPhone kost zo'n 805 euro. Oeps, een hoop geld! Maar kijk eens in je telefoon, hoeveel gebruik je die? In mijn geval 3 uur en 43 minuten per dag! (= 223 minuten) Even rekenen! Hoeveel gebruik ik dat ding de komende vijf jaar? 5 x 365 x 223 = 406.975 minuten = 6.783 uur! Pfft! Dus de iPhone kost slechts zo’n 12 cent per uur! Tenzij je ondernemer bent! De telefoon kan op de zaak, dus de btw krijg ik terug, dus 665,29 betaal ik slechts netto! En het zijn kosten, dus aftrekbaar in 5 jaar voor jou als ondernemer, scheelt weer 37%, Dus eigenlijk betaal je dus maar 419,13! En grappig genoeg krijg ik er na vijf [...]
Last van Blue Monday?
Blue Monday is bedacht door de Britse psycholoog Cliff Arnall. op deze derde maandag van het jaar zouden mensen zich treurig, neerslachtig of weemoedig voelen. Dit omdat goede voornemens mislukt en vakanties ver weg lijken.Nou ja, dat de vakanties ver weg lijken klopt aardig. We moeten vanwege corona nog flink geduld hebben. Helaas!Maar verder kan je zelf heel wat aan dit nare gevoel doen. Een voornemen kan immers prima op elke dag van het jaar beginnen! En iets dat eerst niet lukte, lukt vast in de toekomst wel!Het beste wat je kan doen op Blue Monday is lekker een flinke wandeling maken en kijken of je een stukje blauwe lucht kan zien. De foto bij deze post heb ik vandaag [...]
Dankbaar voor Dove in deze coronatijd!
“Afstand houden, thuis blijven en je handen kapot wassen!”, zo luidde de opdracht van onze Ministerpresident. Ik heb dat serieus genomen. En het lukte! Door vaak mijn handen te wassen, kreeg ik kloofjes en die doen pijn. Dat is niet fijn en in tegenstelling tot vaak wassen, niet echt nodig!Er schoot een reclame van Dove door mijn hoofd van een jongedame die zich in bad zat in te smeren met voedende crèmezeep. Maar gauw Dove gekocht. En gedurende deze coronatijd gebruikt. Vaak en veel! Mijn handen zijn zacht en geen kloofjes. En ruiken ook nog eens lekker. Dove heeft geen woord gelogen in haar reclame! Sterker, ik ben blij en dankbaar dat ik dat nog wist en daardoor kocht. Zo [...]
Met dank aan John Montagu!
Je zal vast nog nooit gehoord hebben van John Montagu. Hij was de 4e graaf van Sandwich. Dat laatste woord klinkt wel weer lekker bekend. Een smakelijke sandwich zoals die op de foto vinden de meeste mensen wel lekker. Het verhaal gaat dat die John zo’n verslaafde kaartspeler was, dat hij geen zin had om te stoppen voor de lunch. Hij gaf zijn butler de opdracht om een handzame lunch te prepareren. En zo is de sandwich bedacht en komt die aan zijn naam. En deze sandwich is heel belangrijk voor verkopers om twee redenen: De naam wordt ook gebruikt voor de prijspresentatietechniek de Sandwichmethode. Zoals een sandwich bestaat uit broodje - beleg - broodje, bestaat de prijssandwich uit [...]
Waarom koopt iemand jouw product of dienst?
Jouw product of dienst wordt door klanten vanwege verschillende behoeftes gekocht. Klanten verschillen en de reden oftewel het motief waarom ze jouw product of dienst kopen loopt ook sterk uiteen. Een simpel voorbeeld is een knalgele regenjas. Een vader koopt die omdat zijn kind dan droog, maar vooral veilig naar school kan fietsen. Als je als verkoper weet dat veiligheid het hoofdmotief was, kan je het product beter presenteren. Niet: “Uw kind blijft lekker droog met deze regenjas …” maar “Automobilisten zien door deze regenjas uw kind al van verre zodat de kans op een ongeluk sterk vermindert …” Door bij het presenteren van jouw product het hoofdmotief te raken, komt natuurlijk veel overtuigender over. Moet je dat natuurlijk [...]
COVID-19 ellende houdt straks geleidelijk op!
Heb je al nagedacht hoe dat zal gaan? De ellende stopt echt niet op een bepaalde datum, maar zal langzaam steeds minder ingrijpend worden. De maatregelen zullen stap voor stap afgeschaft worden en daarna zal het gewone leven weer stapje voor stapje opstarten.Sommige mensen denken dat het leven altijd anders zal zijn, bijvoorbeeld bij het geven van handen. En dat we voor altijd anderhalve meter afstand moeten houden.Denk eens aan de Spaanse griep. Deze griep vorige eeuw kostte 20 tot 100 miljoen doden. Toen deze griep speelde, wisten we niet eens dat het een speciale griep was! Twee jaar later doofde de pandemie volledig uit zonder vaccin. Antivirale vaccins bestonden nog niet. Hopelijk gaat het met covid-19 dankzij de vaccins [...]
Wilt u in plaats van tips liever persoonlijk advies?
Wilt u een keer sparren over uw verkoopuitdaging?