Verkooptips

Verkooptips2023-06-22T06:38:27+00:00

ISTN geeft je hier ruim 300 gratis verkooptips waarmee je klantgerichter leert verkopen. Zo bereik je met minder moeite meer resultaat. Wil je de verkooptips in je mail? Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief! Wil je de verkooptips gesorteerd per onderwerp, druk dan op die menu-optie! Wil je liever verkooptraining voor jouw team, druk dan op de knop “Informatie over incompany training”.

1511, 2020

Zorg voor urgentie bij de koopbeslissing

Natuurlijk zal ik vroeger of liever later een doodskist nodig hebben, maar omdat ik niet denk snel te overlijden koop ik er nu even geen! Zo koop ik ook geen nieuwe verwarmingsketel omdat de andere het nog wel even blijft doen en hetzelfde hoop ik voor mijn auto. Toch weet ik zeker dat ik die vroeg of laat ook ga vervangen. Kortom, ik koop iets pas als ik het ook nodig echt heb. Bij sommige producten gaat dat niet. Denk aan een verzekeringen, een brandblusser, reservelampje of … Bedenk er zelf nog eens een paar! Dat valt nog even tegen! Je moet dus als verkoper de klant niet alleen overtuigen dat zij of hij jouw product of dienst nodig heeft, [...]

811, 2020

Afvallen lijkt een beetje op verkopen!

Het begint met een doelstelling en een aanname wat je per week kan bereiken. Dan het verschil tussen de huidige situatie en gewenste situatie, delen door wat je per week kan bereiken en je weet hoeveel weken je aan de slag moet. Simpele rekensom, net als bij verkoop. Alleen deel je dan de omzetdoelstelling door de beschikbare weken. Vervolgens moet je bedenken wat je moet doen en vooral ook wat je moet laten om de gewenste doelstelling per week te bereiken. Niet alleen op de calorieën letten, maar ook vooral welke. Met gezond verstand en google kom je er zo achter wat wel en wat niet. Veel groente, twee stuks fruit, voldoende drinken en zuinig met vlees; liever kip of [...]

111, 2020

Wat servies je kan leren over excuseren!

Iemand had mij een half uur laten wachten en dat voor de tweede keer. Dus echt vrolijk keek ik vast niet, toen ik zei dat ik dat niet prettig vond en … De persoon onderbrak me en zei “Sorry.” Ik voegde eraan toe dat het de tweede keer was en de persoon antwoordde dat hij toch al sorry gezegd had. Oftewel, wat zeur je nou! Wil je de kracht van sorry weten? Doe dan deze oefening! Pak je favoriete serviesstuk en houd deze met gestrekte handen recht voor je uit. Laat dan los en kijk naar de grond en zeg welgemeend sorry. Let op wat er dan met de scherven gebeurt! Niets, nada, noppes! Kapot is kapot, al zeg je [...]

2510, 2020

Wil je het als verkoper lekker rustig hebben?

Wil je het als verkoper lekker rustig hebben? Negeer je klanten totaal! Heel effectief. Ze lopen weg. En ze komen ook niet terug voor herhalingsaankopen. Bespaart je een hoop werk (en omzet)! Omdat mijn schoenmaat eigenlijk te klein is voor mijn gewicht, wandel ik veel om af te vallen. Ik wil dus goede wandelschoenen hebben. Enthousiast stapte ik de speciaalzaak binnen. Achter plastic coronaschermen waren twee medewerkers bezig. Eentje met bellen en eentje zat achter de computer. Beide natuurlijk veel te druk om mij te begroeten. Ik liep een paar keer op mijn gemak door de zaak, bekeek rustig een folder, bekeek een reeks schoenen en dat alles in doodste stilte. Na ruim tien minuten die als een half uur [...]

2010, 2020

Digitale meetings: DO’s en DONT’s

De Amerikaanse journalist Jeffrey Toobin vond het zelf achteraf ook een ‘gênante domme fout’ dat hij masturbeerde tijdens een Zoommeeting. Hij dacht dat de camera uitstond! Leerzaam: denk niet maar weet het zeker!Jeffrey had dit eigenlijk al van zijn collega-journalist Alfonso Merlos kunnen leren. Alfonso toonde zijn minnares in lingerie tijdens de webcamuitzending. De meeste mensen konden er wel om lachen maar Alfonso’s vrouw niet echt. Leerzaam: leer van fouten, liefst van die van anderen.Wil je fouten voorkomen en het wel goed doen?Een compact overzicht met praktische tips voor Teams- of Zoom-meetings helpt je daarbij! Speciaal voor verkopers, maar bruikbaar voor iedereen die zichzelf op een juiste manier wil presenteren.Druk op de knop om deze te ontvangen! Gratis en natuurlijk geheel vrijblijvend.Jef [...]

1810, 2020

Wat de relativiteitstheorie leert over wachten?

De werkster van Albert Einstein vroeg aan hem of hij haar even de Relativiteitstheorie kon uitleggen. Albert dacht even na en antwoordde vriendelijk “Natuurlijk. Bedenk maar als je een uur bij je vriend op schoot zit, duurt dat een minuut en als een minuut op een brandende kachel gaat zitten duurt dat een uur.” Ik betwijfel of deze anekdote echt gebeurd is, maar ondanks dat is het leerzaam. Wij nemen de tijd dus niet eenduidig waar. Wachten duurt veel langer en als we genieten zorgt dat de klok veel sneller gaat lopen. Dus: Als jij vijf minuten praat, ervaart de klant dat als een kwartier. Als de klant een kwartier praat ervaart de klant dat als vijf minuten. Tien [...]

1110, 2020

Met spiegels kan je toveren!

Vroeger schilderden de portretschilders hun opdrachtgevers mooier dan ze waren, omdat ze wisten dat ze dan beter betaald werden. Mensen kijken liever naar een fraai dan een realistisch beeld van zichzelf! Nu kies je uit de reeks opnames ook de leukste. En hoe fraaier, hoe langer die foto meegaat! Heel menselijk! Net zo menselijk dat ik niet mijn te dikke buik zit te bewonderen in spiegels of spiegelende etalageruiten. En grappig, nu ik aan het lijnen ben, spiegel ik wel om te zien of het lijnen al effect heeft gehad. Herkenbaar? Wat kan je commercieel met spiegels? Spiegels die een tintje geven. bij het passen wil je toch geen spierwit lijf zien? Spiegels die versmallen. Als je kleding past, [...]

Wilt u in plaats van tips liever persoonlijk advies?

Wilt u een keer sparren over uw verkoopuitdaging?

Blogs & tips van Jef van Wingerden ISTN training & advies

Jef van Wingerden

Jef van Wingerden is verkooptrainer bij ISTN training en advies. Hij heeft als accountmanager, marketeer, verkooptrainer bij Wegener gewerkt.
Als marketeer zat hij ten minste een dag in de week samen met de Sr Accountmanager of Salesmanager bij klanten om hun marketinguitdaging te helpen op te lossen. Deze ervaring gebruikt hij nu reeds tien jaar in zijn eigen bedrijf, om bedrijven te helpen aan meer omzet door meer klanten die meer kopen.

Direct contact:
073 - 8513204
06 - 52335250
info@istn.nl
www.istn.nl

Linken op Linkedin:
https://www.linkedin.com/in/jef-van-wingerden



Ga naar de bovenkant