Maak gebruik het vertrouwde communicatiemodel AIDA. Deze staat voor:
A (aandacht trekken),
I (Interesse wekken),
D (Desire oftewel laten Dromen)
A (Actie)
Als je een brief wil schrijven gericht op jouw bestaande of nieuwe klanten, pak je een leeg vel. Ga een brief schrijven met 4 alinea’s:
In de eerste alinea trek je de Aandacht. Dat doe je door iets te schrijven dat jouw doelgroep raakt of nieuwsgierigheid oproept. Deze alinea zorgt ervoor dat jouw doelgroep de brief gaat lezen. Dit zou je ook met een afbeelding voor elkaar kunnen krijgen.
In de tweede alinea wek je de Interesse. Hier beschrijf je jouw aanbod zo klantgericht mogelijk. Zo goed dat de klant het eigenlijk al moet willen hebben.
In de derde alinea laat je jouw klant Dromen door extra voordelen te benoemen en eventueel een aantrekkelijk prijsaanbod.
In de vier alinea roep je jouw klant op tot Actie, dus om te reageren. Bijvoorbeeld: “Pak deze kans en mail naar … of bel direct 06- … voor een afspraak.
Paar extra tips:
- Gebruik de betreft om de klant nieuwsgierig te maken!
- Onderteken je brief altijd met een blauwe pen!
- Schrijf onderaan je brief een PS en noteer dan compact de aanbieding nog een keer!
- Maak je brief zo kort mogelijk!
Succes met het schrijven van je brief! Stuur mij er maar eentje!
Jef van Wingerden
P.S. Ontvang de nieuwsbrief vol GRATIS verkooptips!