Een korte en krachtige introductie van jezelf en van jouw bedrijf is belangrijk voor het maken van de eerste indruk en de “klik”.

De Elevator Pitch kun je in verschillende situaties inzetten:

  • Aan de telefoon;
  • Als start van een verkoopgesprek;
  • Tijdens het informeel netwerken op recepties, borrels, seminars, etc.

Doel is scoren in het koopproces op integriteit, competentie en behoeften:

  • Integer en competent overkomen als persoon en als professioneel verkoper
  • Je organisatie neerzetten als competent, onderscheidend en “passend”
  • Direct nieuwsgierigheid opwekken via “referentie verkoop” op “functie/probleem”

Honken voor de opbouw van een effectieve Elevator Pitch:

  • Presenteer jezelf (naam, functie, ervaring, persoonlijke meerwaarde)
  • Presenteer je bedrijf (competent, onderscheidend, passend)
  • Presenteer je toegevoegde waarde (referentie verkoop)
  • Presenteer je diensten (integrale aanpak)
  • Presenteer de voordelen voor je gesprekspartner (vanuit globale probleemstelling
  • De Elevator Pitchduurt nooit langer dan een minuut.
  • De elevatorpitch eindigt het beste met een vraag waarop de gesprekspartner positief zal instemmen.

Succes met het schrijven van je Elevatorpitch en het toepassen in de verkoop!

Jef van Wingerden

P.S.1.  Ontvang de nieuwsbrief vol GRATIS verkooptips!

P.S. 2. Moeite met je Elevatorpitch? Maak dan een vrijblijvende afspraak. Hierin krijg je sowieso je Elevatorpitch cadeau!