Afknappen als je het gevoel krijgt dat een persoon of een organisatie jou ONWAARHEID probeert te verkopen. Koop jij een auto waarvan je vermoedt dat er gerommeld is met de kilometerstand? Of geef je deze auto in onderhoud bij een bedrijf waarvan je vermoedt dat ze maar de helft uitvoeren van wat ze je factureren?
Nee dus. Eerlijkheid is niet voor niets verkoopregel nr. 1
Ik noem nu wel twee keer de autobranche. Vroeger wellicht terecht, maar nu gedragen de gerenommeerde bedrijven zich echt wel fatsoenlijk. De zorg is eerder een branche die hard aan het rommelen is. Volgens een onderzoek van RTL zijn er zo’n 560 dubieuze zorgaanbieders. Er gaat immers veel geld om in deze branche!
Gelukkig kan je toch via google-reviews checken of een bedrijf betrouwbaar is?
Nou nee dus! De EU-autoriteit vond bij twee derde van de onderzochte webwinkels, boekingssites, zoekmachines en vergelijkingssites dubieuze reviews. Als een potentiele klant gaat twijfelen of jouw reviews authentiek zijn, gaat de klant twijfelen aan alles! Niet doen dus! De Nederlandse Autoriteit Consument en Markt (ACM) gaat nepreviews en neplikes aanpakken. En terecht!
Omdat Eerlijkheid is verkoopregel nr. 1 is, kan je maar liever weinig maar wel ECHTE reviews hebben, dat veel nepreviews!
Hoe denk jij hierover?
Jef van Wingerden
Verkooptraining voor jouw verkopers: ISTN geeft (incompany) verkooptraining en traint acquisitiegesprekken, koude acquisitie, onderhandelen, gesprekstechnieken en klantgerichtheid!