Een kundige verkoper geeft goed advies! Lees deze verkooptip van ISTNBen trots op mijn jongste dochter! Ze is net geslaagd voor het WFT-examen Verzekeringen en mag nu klanten informatie geven en adviseren over verzekeringen. Nou ja, de gemakkelijke gevallen, want ze zal toch ook nog eerst veel ervaring op moeten doen. Het is een vak waarin je veel kennis nodig hebt. En nu gaat ze door naar de volgende WFT-examens, schade, hypotheek, leven. En blijven bijscholen, elke maand!

In de financiƫle wereld moeten adviseurs moeten dus verplicht een examen halen en daarna ook nog om de drie jaar een toets halen om gecertificeerd te blijven. De overheid vereist dat omdat zij het belangrijk vindt dat de consument over deze producten goed en veilig geadviseerd wordt. Net zoals andere beroepen waarbij er een risico is voor de consument. Denk aan de medische wereld, maar piloten, verwarmingsmonteurs, etc.

Bij beroepen met minder risico voor consumenten verplicht de overheid geen periodieke herscholing, als stimuleert zij dit nu wel met het Stapbudget.

In de beroepen zonder verplichte periodieke herscholing kan je merken of het bedrijf (de werkgever) maar soms ook de individuele werknemer investeert in kennis en kunde. Het verschil tussen de ene adviseur of de andere is groot. En de klant merkt dat verschil!

Wanneer is jouw laatste herscholing of training geweest?

PS Wil je gratis je verkoopvaardigheden trainen? schrijf je in voor de nieuwsbrief met verkooptips! ISTN geeft (incompany) verkooptraining en traint acquisitiegesprekken, koude acquisitie, onderhandelen, gesprekstechnieken en klantgerichtheid!