De Direct Marketing-regeltjes op een rij!
· Beperk je tot één onderwerp of aanbieding
· Beperk de tekst tot maximaal 1 pagina (A4)
· Schrijf één niveau lager dan je doelgroep opgeleid is. (lees makkelijker)
· Kies een makkelijk leesbaar lettertype. (b.v. Verdana)
· Gebruik de AIDA formule voor je tekstopbouw:
– alinea 1 Aandacht trekken: hé
– alinea 2 Interesse wekken: klinkt goed
– alinea 3 Desire opwekken; dat wil ik hebben?
– alinea 4 Oproepen tot actie, met meerdere actiemogelijkheden! Laat de klant kiezen hoe die wil reageren: telefoon, antwoordkaart, mail, formulier.
· Plaats een wervelende onderwerpregel. (=kopregel)
· Plaats een PS met een herhaling van de concrete aanbieding.
· Stuur een geadresseerde en gefrankeerde antwoordkaart mee, plaats op de antwoordkaart de aanbieding zo kort en concreet mogelijk. (De antwoordkaart wordt vaak als eerste bekeken.
· Werk met QR-code om te linken naar je website.
· Zorg voor een bobbel in de envelop.
· Het belangrijkste: schrijf wat de klant interesseert, niet wat jouw interesse heeft!
Veel van deze regels zijn ook nog steeds bruikbaar voor het schrijven van een post of advertentie! ?
PS Wil je gratis je verkoopvaardigheden trainen? schrijf je in voor de nieuwsbrief met verkooptips! ISTN geeft (incompany) verkooptraining en traint acquisitiegesprekken, koude acquisitie, onderhandelen, gesprekstechnieken en klantgerichtheid!