Volg de Gouden Verkoopregels en je kans op verkoop neemt aanzienlijk toe!
- Wees EERLIJK! Als de klant denkt dat jij niet eerlijk bent houdt het gesprek op.
- BEREID je VOOR op een gesprek!
- Wees OP TIJD op de afspraak! (Of bel netjes dat je vertraagd bent)
- Wees het samen eens over het DOEL van het gesprek.
- Stel VRAGEN, LUISTER ACTIEF en VRAAG DOOR.
- Toont oprechte INTERESSE en maak het liefst AANTEKENINGEN.
- Haal het PROBLEEM / de UITDAGING of KANS boven water. Een klant koopt pas als de klant een probleem heeft of een uitdaging of kansen ziet!
- Bied je product aan als OPLOSSING voor een probleem of HULPMIDDEL om de uitdaging of kansen te pakken!
- BELOOF MINDER dan je kan geven. GEEF later MEER dan je beloofd hebt. Dan behoud je de klant ook.
- Stel de AFSLUITVRAAG!
- HOU JE MOND na het stellen van de afsluitvraag!
- Laat het AFDINGEN over aan de klant! Verlaag dus niet zelf je prijzen.
- Vraag of de klant nog iemand in zijn netwerk kent die OOK INTERESSE in jouw product/dienst zou kunnen hebben.
- Vraag aan je tevreden klanten of zij een REFERENTIE willen geven. Deze referenties zijn hoe dan ook geloofwaardiger voor nieuwe klanten.
- HOUD CONTACT met je klanten. Meermalen per jaar. Gebrek aan aandacht is de hoofdreden dat klanten weglopen.
Succes met de verkoop!
Jef van Wingerden
P.S. Ontvang de nieuwsbrief vol GRATIS verkooptips!