De grote jongens uit de buurt plaagden een klein jongetje een beetje. Ze riepen hem regelmatig bij zich. Dan lieten hem dan kiezen tussen een euro en een tien eurocent muntje.En iedere keer lagen ze dubbel van de pret als het domme jongetje het 10 eurocent muntje koos.
Een vriendelijke bejaarde man uit de buurt hoorde het en waarschuwde het jongetje later dat hij steeds geplaagd werd. Hij legde uit dat een euro tien keer meer waard was dan het 10 cent muntje. Het jongetje glimlachte en antwoordde “Als ik de euro kies, houden ze ervoor altijd mee op. Nu heb ik al bijna twintig euro aan 10 eurocent muntjes!”
Dit jongetje brengt het vast nog ver in het leven! Hij kan in ieder geval prima commercieel denken!
Jef van Wingerden
Verkooptraining voor jouw verkopers: ISTN geeft (incompany) verkooptraining en traint acquisitiegesprekken, koude acquisitie, onderhandelen, gesprekstechnieken en klantgerichtheid!