Praat kalm en krachtig als je over geld praat, dat straal zekerheid uit. Alleen zo ben je in staat te achterhalen wat de klant echt kan en wil uitgeven.
Help de klant zelf te ontdekken wat deze wil investeren. Denk met de klant mee als deze in eerste instantie denkt het geld niet te hebben en help klanten zich ervan te overtuigen te investeren in hun onderneming.
De uitgave in jouw product of dienst zijn geen kosten, maar een wijze investering. Deze helpt de klant bij het behalen van zijn of haar doelstelling, het realiseren van een droom of bij het voorkomen van kosten of erger!
Je moet dus wel weten waarom de klant jouw product of dienst nodig heeft. Welk motief heeft de klant? Benoem in de presentatie van jouw product of dienst dan ook de waarde en niet alleen de technische eigenschappen. Die gebruik je hooguit om de waarde te onderbouwen!
Oftewel: laat zien wat jouw product of dienst de klant bespaart of oplevert!
Meer verkooptips? Schrijf je in voor de wekelijkse nieuwsbrief!