Blogs

Blogs2021-09-28T07:38:05+00:00

1901, 2020

Taalfoutjes!

Taalfoutjes!

Iedere week schrijf ik een stukje als post voor LinkedIn. Dit schrijven is een creatief proces. Terwijl ik typ, schieten mijn gedachtes alle kanten op. Hoe creatiever, hoe meer typ- en spellingsfouten ik maak. Soms te lange zinnen. Soms compleet ontspoord. Dat geeft niet, als je na het schrijven het stukje maar een tijdje weglegt en daarna rustig op fouten en taalgebruik nakijkt. De spellingscorrectie van Word helpt natuurlijk geweldig, maar ‘word’ en ‘wordt’ keurde Word goed omdat ik de persoonsvorm ik er niet naast plaatste. Kortom een foutje is zo gemaakt en over je eigen fouten lees je vaak heen. Tijdens een training bij het NGTV (Nederlands Genootschap voor Tolken en Vertalers vertoonde ik een keer een post van mij op het grote scherm. 30 universitair geschoolde taalkundigen bekeken kritisch mijn stukje tekst en gaven feedback op de foutjes. Hiermee ontstond mijn eerste taalfoutloze post! Een van hen, Juliëtte [...]

109, 2019

Google gaat weer een stapje verder!

Google gaat weer een stapje verder! Google weet alles, ziet alles en registreert alles. Als ik een bepaald product zoek op Google, verschijnen de advertenties van dat product in zo’n beetje elke website die ik open. Vind dat zelf niet eens zo storend, maar het geeft wel duidelijk een gevoel dat iemand jou loopt te bestoken. Google weet mijn adres, telefoonnummer, bankrekening, hoe ik eruitzie, hoe oud ik ben, wie mijn vrouw is, wie mijn kinderen zijn, mijn auto, zoekgedrag, etc. etc. Google verkoopt deze informatie aan iedereen die wil betalen. Het went, ik haal mijn schouders er al over op. Toch gaat Google nu weer een stap verder. Via Google agenda wilde Google graag ook nog weten wanneer ik wat doe. Als je een G-mailadres aangemaakt hebt, krijg je die agendafunctie erbij cadeau. Of je het wil of niet! Je merkt het pas dat je een Google-agenda hebt, als [...]

2104, 2019

Wilt u voor 1 cent meer C02-neutraal rijden?

“Wilt C02-neutraal rijden voor 1 cent per liter meer?”, vroeg de vriendelijke pompbediende van Shell luid, zodat iedereen in de drukke ruimte mij kon observeren hoe ik met dat dilemma om zou gaan. Ik weet niet of de vorige zin helemaal waar is, maar het voelde wel zo! Natuurlijk wil je niet als asociale ik-heb-schijt-aan-natuur-vervuiler overkomen, maar aan de andere kant heb je ook geen zin als Gekke Henkie de enige te zijn die betaalt. Een milieu-aflaat voor slecht 60 cent, dat is niet duur! Dus voor slechts € 31,20 per jaar het milieu redden? Graag, maar … Shell heeft vorig jaar 20,3 miljard, dus 20.300.000.000 euro winst gemaakt, dus hebben we dat centje extra eigenlijk al een klein beetje betaald of zie ik dat fout? Is het dus niet meer eerlijker als Shell zegt “Wij nemen het klimaat serieus en wij gaan voor onze rekening C02 compenseren? Of kies [...]

704, 2019

 Wilt u een lekker kopje koffie?

Het lijkt wel of koffie de laatste jaren belangrijker geworden is. Veel bedrijven maken er een erezaak van om een lekker kopje koffie te presenteren. En terecht! Thuis wil ik niet anders en heb dan ook prachtige machine die geweldige cappuccino maakte. Ja, maakte want de machine ging na heel veel kopjes kapot en moest dus naar de reparateur. Hier beleefde ik een bijzondere koopervaring. Bij binnenkomst zei de receptionist dat ik mijn machine op een bepaalde plek neer moest zetten en vroeg daarna of ik een reparatieverzoek gedaan had. Na mijn nee, kon ik dat alsnog doen op een enorm beeldscherm. Ik hard aan de slag en de receptionist deed niks! Geen aandacht, geen gesprek, geen contact, geen gezelligheid, geen beleving en het ergste van alles: geen koffie! Hoe is het mogelijk. Ze verkopen er ook koffiebonen! Even voor alle duidelijkheid: de afwerking en de geautomatiseerde communicatie omtrent [...]

303, 2019

 Presentatie is belangrijk!

Presentatie is belangrijk! Het begrip “presenteren” betekent “aanbieden” en kent vele vormen. In de verkoop is presenteren de fase waarin je jouw product of dienst koppelt aan de behoefte van de klant. Dit doe je als verkoper verbaal, maar dat kan je met beelden ondersteunen. Immers, een beeld zegt meer dan 1.000 woorden en versterkt jouw presentatie. Presentatie is uitermate belangrijk omdat je daarmee de waarde van jouw product of dienst zichtbaar maakt. Hoe beter je dat doet, hoe minder de kans is dat de klant een probleem heeft met jouw prijs. De waarde en de prijs van jouw product moeten in balans zijn. Als je dus je product presenteert in een plastic bakje met een plastic vorkje is jouw product in de ogen van de consument minder waard dan als je dat op mooi servies met fraai bestek presenteert. Daarom betaal je in een cafetaria veel minder per kilocalorie dan [...]

U wilt geen blog maar een gesprek?

Vul uw gegevens hieronder in en verstuur direct!

    Geef nog even deze code in : captcha

    ISTN gaat zorgvuldig met uw gegevens om, zoals de AVG voorschrijft. Het pricacystatement vind je onderaan deze website.

    Blogs & tips van Jef van Wingerden ISTN training & advies

    Jef van Wingerden

    Jef van Wingerden is verkooptrainer bij ISTN training en advies. Hij heeft als accountmanager, marketeer, verkooptrainer bij Wegener gewerkt.
    Als marketeer zat hij ten minste een dag in de week samen met de Sr Accountmanager of Salesmanager bij klanten om hun marketinguitdaging te helpen op te lossen. Deze ervaring gebruikt hij nu reeds tien jaar in zijn eigen bedrijf, om bedrijven te helpen aan meer omzet door meer klanten die meer kopen.

    Direct contact:
    073 - 8513204
    06 - 52335250
    info@istn.nl
    www.istn.nl

    Linken op Linkedin:
    https://www.linkedin.com/in/jef-van-wingerden



    Ga naar de bovenkant