Dus niet alleen je klanten, maar iedereen. Deze tip geldt ook niet alleen voor verkopers, maar ook voor iedereen!
Respect geldt op de openbare weg. Hoe vaak word je bijna van de weg gedrukt door auto’s of busjes, zelfs die met reclame! Hoe kunnen ze op zo’n manier antireclame voor het bedrijf maken die ze vertegenwoordigen?
Respect betekent op tijd komen of, als er echt een onverwacht lange file staat, een telefoontje dat je helaas iets later komt.
Respect betekent gepast gekleed zijn voor de gelegenheid. Liever overdressed, dan underdressed!
Respect betekent vriendelijk en beleefd zijn naar alle medewerkers. Denk maar aan Mark Rutte die zijn troep zelf opruimde en dat niet aan de schoonmakers overliet. Of het nu gespeeld was of niet, hij scoorde wereldwijd sympathie.
Respect betekent je afspraken nakomen en als dat vanwege een reden niet kan, zo snel mogelijk een telefoontje.
Respect betekent met vertrouwelijkheid met gegevens van een ander omgaan. Niet alleen vanwege de AVG, maar uit fatsoen!
Welke regels willen jullie hier nog meer aan toevoegen?
Jef van Wingerden
P.S. Ontvang de nieuwsbrief vol GRATIS verkooptips!