Een afspraak met een binnenkomende lead kan het beste met de telefoon. Het helpt dus als je bij het binnenhalen van een lead zijn of haar directe telefoonnummer hebt. Dat scheelt je zoekwerk en de moeite om doorverbonden te worden. Je moet er ook voor zorgen dat je toestemming van de lead hebt om die persoon te bellen. Dat laatste kan met een akkoordklikje, maar het duidelijk aangeven in het reactieformulier is ook voldoende.
Belangrijk: een lead wacht niet! Bel dus binnen een paar minuten als de lead binnenkomt. Denk niet dat de lead alleen informatie bij jou aanvraagt! Misschien wel bij zeven! Zorg dat jij de eerste bent die belt! Kan jouw resultaat zo maar 5 keer hoger laten zijn! Wow!
Sommige mensen vinden bellen eng. Dat hoeft niet, nagenoeg iedereen die je belt is aardig, mits jij belt met een vriendelijke toon en een fatsoenlijk gesprek voert.
Maar hoe kan je het beste bellen? ISTN helpt je graag met een voordelige training voor het maken van jouw afspraken. Je leert koud te bellen, hoe makkelijk wordt het dan om een lead te bellen? Je scoort beter en bovendien scoor je ook nog betere afspraken!
Schrijf je snel in voor de komende verkoopworkshop “Maak van je lead een klant!” , druk op de knop hieronder. Wil je informatie over een training voor jouw verkoopteam, maak dan gebruik van de tweede knop!
Wat is jouw huidige belscore nu? En kan dat beter? ?
PS Wil je gratis je verkoopvaardigheden trainen? schrijf je in voor de nieuwsbrief met verkooptips!
ISTN geeft (incompany) verkooptraining en traint acquisitiegesprekken, koude acquisitie, onderhandelen, gesprekstechnieken en klantgerichtheid!